3 Januari 2009 - Trip Gila Ke Kuala Lumpur

3comments

Tanggal 3 Januari bermulah satu sejarah yang tidak pernah langsung berlaku dalam hidup aku ni.

Kisahnye camni.Member kepada member aku dan juga member aku lah nak wat pc.So,kitorang mulalah planning ke Low Yatt kat Kuala Lumpur tu untuk cari barang untuk wat pc member tu.Antara yang terlibat Aku,Ustat,Kuntum,Taksin and Roger.So kitorang pun gerak la dari Segamat dalam kul 8 pagi camtu.Then,bape jam kemudian singgah jap kat Ayer Keroh Melaka nak sarapan dulu coz sebelum kuar tu langsung x sarapan.

Pastu dah siap makan,hisap rokok sume then buang air kitorang pun sambung perjalanan ke KL.Dalam perjalanan tu tiba2 ade la accident..memang ganas la sampai tayar pun terpelanting jauh.Penumpang dalam kereta eksiden tu lak nasib bek xde pape.Aku pun x sempat nak amek gambar kejadian sebab x leh slow kan kenderaan takut jem kang payah lak.

Dalam kul 12.30 akhirnye kitorang pun selamat sampai kat Low Yatt.Pastu pe lagi start la cari komponen2 untuk nak pasang pc member aku tu.Dah setel beli sume so aku pun beli barang2 untuk laptop aku.

-Ram 2gb : Rm60 -Headphone Sonic Gear : Rm30 -Mouse : Rm 16

So untuk barang2 tu jer aku dah bis Rm106.Tapi memang berbaloila sebab murah kan.Kalau ikut kan hati macam2 aku nak beli.Xpela,kang short duit naya jugak kang.Kat Low Yatt tu jer sedar x sedar rupenyer 5 jam kitorang duk tawaf kat kedai2 dalam2 tu,memang bakar kalori aku tol(turun 2 kg gak aku rase).

Then,dah setel sume keje kitorang pun trus shoot nak balik sebab time tu dah nak dkat kul 6 petang.So kat sinilah bermulanya kisah gila aku ngan diorang ni ha.Time tu,Taksin(member akula) ngah drive keter ustat ni.Ngah memandu ni tiba2 jer temperature keter Ustat(member aku la) tiba2 leh panas plak.Nasib bek dekat2 area hentian nilai.So boleh la brenti jap nak tengok ape dah jadi.

Rupa2nyer pe tah nama tempat isi air tu,aku pun x tau..dah bocor,berasap gak ar keter Ustat ni.Mau x mau terpakse la cari jalan penyelesaiannya.Aku Kuntum and Roger biarkan Ustat and Taksin setelkan mender tu dulu.Then kitorang pun gi minum jap sebab terpaksa tunggu abang Ustat datang nak setelkan keter Ustat.Dalam 3 jam gak ah tunggu abang dia ni datang sampaikan aku terkontang dalam keter Ustat ni ha.

Ape yang kitorang x sangke pas keter Ustat ni wat hal x sampai 10 minit ade satu keter ni Kia Spectra baru berhenti kat Hentian Nilai ni tiba2 jer meletup,tapi xde la sampai meletup cam bom(puncanyer samer cam keter Ustat,cuma keter Ustat ni jer x mletop).Kitorang pun rase pelik gak ah,mula2 ader keter eksiden,pastu keter Ustat lak wat hal then keter Kia tu lak wat hal.Badi ke ape ni?..

Dalam kul 8.45 mlm camtu abg Ustat pun sampai ngan member dia.Dah check2 sume pendekkan citer kitorang pun sambung perjalanan kitorang balik,tapi kena hati2 la takut wat hal balik.On the way balik Segamat lalu highway nampak la ader keter rosak lagi.Bagi korang mende camtu mesti biasakan,tapi aku rase dah pelik la sebab pehal la jumpe keter eksiden la rosak la.Yang x leh tahan lagi tu sampai jer kat Hentian Tangkak time tu brenti nak buang air jap jumpe lagi lak tu keter problem cam keter Ustat tu.Bukan men berasap lagi ketertu.Ape punye suwey kitorang la hari ni jumpa kes macam ni.

Time tu masing2 sume x bleh blah.Pening kepaler,perut x yah citer la laparnye camner..memang giler ah,sakit pinggang la,sakit kaki la macam2 lagi.Camnepun sepanjang perjalanan ni takde tegang2 la..masih leh wat lawak yang klakar lagi tu.Memang tebahak2 la dalam keter tu padahal badan dah rase macam pe tah. Dalam kul 12 tgh malam camtu akhirnya sampai jugak la kat rumah.

Disebabkan keter Ustat ni de masalah,So ktorang pun pinjam keter Terap(member kepada member diorg ni dan kira member aku gak lah)nak gi Restoran Minang nak makan sebab perot memang x leh tahan lapor dah time tu..Aku lupe nk gtau on the way balik tu aku ternampak la 2 orang member aku(nama dia terpakse la kasi rahsia)tengah jalan kaki ke menghala ke UiTM Segamat dekat area Petronas(dak UiTM Segamat tau jalan ni).Aku pun call diorang tanye pesal malam2 bute jalan kaki.Rupenyer dapat tau diorang tinggal bas.

Mak ai,gila sial kalo aku tinggal bas x sanggup aku nak jalan kaki balik UiTM tu.Dahla jalan bahaya,pastu nak kena tempuh jirat Cina.Yang x bleh blah member aku cakap nasib x bek leh bertembung Rimau Bintang.X tau la diorang klentong aku ker.Tapi citer seyes jer.So,pas contact diorang Taksin pun amek mamat 2 orang ni untuk hantar balik kolej.

Aku,Ustat ngan Terap pergi Restoran Minang dulu nak makan.Baru jer sampai Restoran Minang,Roger(ni la member aku nak wat pc) call Terap bagitau kete Taksin lak tiba2 jer mati tepi jalan.Aku dengar je trus je cakap ''bapak ah,keter Taksin plak wat hal.Pe punye suwey la x penah2 lak aku kena macam ni".Pas Ustat,Taksin lak kene,padahal hari sebelumnyer keternye ok jer x de pe2 pun.Memang badi la.Lepas ni citer lagi la GILA aku diwatnyer time tu.

Sampai jer kat tempat keter Taksin yang wat hal tu,kitorang pun bebel then keputusan pun dibuat iaitu Ustat ngan Kuntum bli makanan then Aku,Taksin,Roger,Terap terpaksa kena tolak keter.Peh,terima je la time tu terpaksa la tolak keter.Dahla ader kete babi maner tah duk perli la,rase cam nak..ishh!!geram jer time tu.Pastu anjing bodoh memekak la.jauh gak ah kena tolak keter sampaikan Aku,Taksin ngan Roger bukak baju bab memang dah x tahan panas time tu(hilang 2kg lagi berat badan aku rase la).Sambil tolak keter tu kitorang leh bebual bodo lagi siap cakap mengharungi dugaan la,tabah la rintangan la then trus merepek sampai cakap intergriti la,kredebiliti la,tatatertib la byk lagi la.Time tu sebut jer ape ayat yg nak sebut nak ilang tension punye pasal.

Peh kitorangnyer power tu sampaikan Ustat ngan Kuntum yang gi beli makanan pun x sampai rumah lagi.Sampai jer rumah trus jer lega.Lepak2 jap,makan jap then masing2 cerita pasal trip hari ni.Rase x logik pun ader.Mane taknyer start kitorang tengok first eksiden kt highway tu mula keter Ustat meragam,then keter Kia Spectra yang problem mcm keter ustat tu meletop,pastu jumper keter rosak ngan eksiden,kat Tangkak jumpe lagi keter problem cam Ustat.Pastu dah sampai umah sambung lagi suweinyer tu,Kete Taksin lak wat hal,kene tolak keter dia lagi..Macam2 lah.

Per2 pun walaupun agak gila gak lah perasaan aku time tu ngan kaki pun rase kejang,rase macam ader hikmah jugak la.Contohnyer macam keter Ustatnyer problem tu pun dia x tau..Mane la tau kot2 cti nanti dah la dia balik sorang2 tiber keter tu wat hal,So dia dapat tau masalh keter tu sebelum kna kat si Ustat ni.Bab Taksin ni lak yang keternye x leh hidup langsung ni,Asalnyer nak pergi KL nek keter dia,tiber2 lak Ustat offer keter dia.Bayangkan la kalau tiba2 keter Taksin wat hal kat bandar KL tu,x macam mampus lak.

Yang penting sume problem yang berlaku hari ni dapat setel ngan jayanya and kitorang pun Alhamdulillah syukur kat ALLAH sebab selamat sampai rumah..


Antara kes yang boleh anggap suwei gak aku luper nak citer kat atas ni :

  • Roger hilang Rokok Winston 14 dia tu.Tu dia punyer suwei lah.

  • 2 Ekor anjing depan umah sewa diorang ni bising macam sial,sampai rase nak bunuh jer time kitorang ngah tolak keter taksin ni.

  • Makanan yang Ustat beli untuk kitorang sumer ader,kecuali dia sorang jer xder sebab tukang masak tu lupe kot nak masak makanan untuk dia.(pe lagi muke Ustat tros berubah cam Hulk Hogan tue yang nak ngamuk)..padan muke ko Tat.



Share this article :

+ comments + 3 comments

January 04, 2009

hahahaha..bnyk laa problem ko..
wei pasal ko tulis pnjg sgt..
bgos2 tu..
hihihihi

February 11, 2009

mak aih..gile suwey..haha

June 09, 2009

hik hik hik..
kellakar pun ade...
kesian pun ade gak..

hebat nau mengarang yer..
SPM dulu BM dapat baper..
boleh tahan panjang karangan lu nih..

Post a Comment

thanks ye sudi komen :)

 

Copyright © 2011. saya suka hitam - All Rights Reserved