Jangan Cakap Bohong Pada Budak....

7comments

dipetik dari forum Ehoza

Dalam satu kampung, seorang cucu tinggal dengan datuknya sebab kedua orang tuanya pergi menoreh getah. Si datuk ni merangkap baby sitterlah kononnya. Satu hari si cucu pulang ke rumah daripada bermain-main lalu bertanyalah kepada datuknya

Cucu : Tok, tadi Dol cakap pelir... Pelir tu apa tok?.

Terkejut datuknya. Tapi dengan selambanya dia berkata

Datuk : "Pelir tu songkoklah, macam atuk pakai ni"

OOoooo macam tu kata si cucu.

Pada hari lain pula si cucu bertanya lagi.

Cucu : "Tok, tadi Minah sebut burit..apa ke bendanya tu tok?"

Terkejut bukan kepalang datuknya. Tapi dengan selambanya jugak dia menjawab

Datuk :"Alah...itu kain..yang emak kau pakai tu."

Satu hari yang lain pula si cucu bertanya lagi...

Cucu :"Tok melancap tu apa?"

Si datuk malas nak melayan lalu dikatakannya melancap tu makan nasi.Akhirnya si cucu bertanya lagi ..

Cucu : "Tok,berjubur tu apa?" "

..Alaah kau ni banyak sangat bertanya..berjubur tu macam ayah dan mak kau..kerjanya menorehlah."

Suatu hari yang panas datanglah tok Penghulu berkunjung ke rumah kanak-kanak tu..selepas diberi salam beberapa kali lalu dijawab oleh kanak-kanak tu..

Tok Penghulu : "Datuk kau ada?"

Cucu : Tak ada tok penghulu. "Dia pergi kedai.. Naiklah tok penghulu."

Tok penghulu pun naik sambil mengipas-ngipas dengan songkoknya. Lalu berkata budak yang keletah itu.

Cucu : "Tok penghulu, kalau panas sangkutlah pelir tu kat dinding".

Terkejut yang amat sangat tok Penghulu tu.

Tok Penghulu : "Ehhh, mana abang kau? "

Cucu : "Ada kat dapur tengah melancap" "...

Tok Penghulu :Kakak kau?"

Cucu : "..ada kat sungai tengah basuh burit..banyak burit dia kena basuh.

Tok Penghulu : "Mak ayah kau?

Cucu : EEEh tok penghulu, kan hari ni tak hujan....berjuburlah mereka."

Lalu tok penghulu pun pengsan.

*maaf la ye..penggunaan ayat dalam dialog ni aku x tapis.Citer ni klaka sangat Dua kali aku bace citer ni.x brenti2 aku gelak sampai kan xleh nak bernafas tadi...
Share this article :

+ comments + 7 comments

May 27, 2009

hehe, gler punye arang. cter 18 gak yg ko taruk. hehe. tapi kelakar. aku suke. :D

May 27, 2009

aku berguling2 bace ni!
hahahaha

May 27, 2009

yang, lawak sgt ni. kena gelak sampai maghrib esok

May 27, 2009

ngok ngek nye arang....

May 28, 2009

hahahah...
gile klaka sial cite ni...
bongok kau!!!
hahahaha...

May 28, 2009

aku pun nak komen gak

hahahahahahahahahahahahahaha...
sial dowh citer nih..aku nk berak pun payah

May 28, 2009

haha.
adehh~

Post a Comment

thanks ye sudi komen :)

 

Copyright © 2011. saya suka hitam - All Rights Reserved