Jalan Kulit or Roadwalk Penang

2comments


Macam biase la,pas bgn kul 10 tadi aku gi mandi then siap-siap sebab nak gi Roadwalk.Orang penang tau tempat ni,ape yang best tempat ni(bg aku bestla) kat sini macam2 barang ade,cakap je apa yang barang ko nak?Komfem ade.Kebanyakan barang jual kat sini sumenyer barang2 klasik zaman mak bapak aku dlu,sampaikan kad bank,id pekerja sape2 pun ade gak jual kat sini..kat bawah ni ade beberapa gambar aku sempat snap masa pergi pagi tadi.Tempat ni memang agak sesak n penuh ngan orang lagi2 hari sabtu or ahad..Kalo pegi naik keter memang tensen la jawabnyer..Kebanyakan barang2 yg ade dalam gambar ni aku jarang jumpa kat tempat lain..Kepada sape2 yang minat kumpul barang2 lama tempat ni memang sesuai untuk korang datang tengok.so layan k..


kasut2..sebenarnye ade banyak kedai kasut secondhand kat sini..tap sempat amek kat sini sbab x sesak..


radio2 lama,speaker2 lama,kabel wayar pe tah..komponen elektronik pe tah..kamera yg pakai filem


jam tangan..nampak cam murah kan?tu member aku tanye kat pakcik rege jam tu..skali dia jawab 3 ratus daa..jam kat sini kebanyakan jam lame brand seiko,omega..tp x sure la ori ker x..or barang panas ker.

yang ni aku x tau nak cakap barang per,byk yg pelik2..dryer,teko kecik,majalah2 lama,cream tahun bila ntah pun jual gak..botol2 kaca..aku pun xtau ape lagi barang kat situ


yang ni henpon da terbarai pun jual gak,kabel wayar pe tah,termos.and kebanyakan zaman2 dlu nye barang.

haa..yang ni sterika antik..sape2 suka kumpul memang terbaik la kalo nak bli..rege??aku xtau la..


yang kat hujung sane tu teko2 kecik..klasik nyer..yang sebelahnyer aku pun xtau barang per ni..


gambar2 zaman dlu pun ade tau..salah satu kat dalam gambar ni,gambar Allahyarham P.Ramlee..



yang ni saper suka repair2 tuh memang sesuai la..mcm2 jenis spanar ade..relek jer..siap men longgok tuh..

barang2 klasik gak..


yang aku tau barang dalam gambar ni..tongkat jer..yg len aku xtau aper..


.yang ni memang gempak..baju askar gune untuk menyamar dalam hutan..(rase2 aku la)

cengkerang siput pun de jual jugak tau..


sebenarnye ade macam2 lagi barang pelik2 jual kat sini..tapi aku maleh nak tangkap..x larat..dengan panasnyer lagi..penuh ngan orang..senang citer macam2 la ade..sampaikan sijil branak sape tah ,pun ade jual gak..barang2 lain yg aku ingt ade jual kat sini contoh cincin batu,komponen henpon,handphone,ram,harddisk,motherboard pun ader..mcm2 lah..x larat nak sebut..

Saper2 yang suke tgk barang2 pelik ni memang patut pergi sini..k.bye..:)



last counter : 5475
Share this article :

+ comments + 2 comments

May 31, 2010

betoi ka weh surat branak orang pon ada juai?aku tingin nak p ropewalk..aku tak nah p weh..

May 31, 2010

btoi..macam2 gli hati aku tgk..tutup tin,kad pekerja saper tah..kad bank pun ade gak..macam2 la..x larat nak tulis..hang biaq betoi..xkn skali pun xpenah peg kot..

bkn ropewalk..roadwalk

Post a Comment

thanks ye sudi komen :)

 

Copyright © 2011. saya suka hitam - All Rights Reserved